Скъпотия държи празни хотелите
Надя Панкова
Ресторантьори водят гостите си на вечеря при конкуренти
Хитри хотелиери пък са измислили идеален вариант да приютят и нахранят гостите си, без да отварят ресторанта си и да плащат заплати на готвачи и келнери. Собствениците на ваканционните постройки осигуряват хапването на клиентите си, като ги пращат в ресторантите на съседни хотели. Така се оказва, че за да спестят пари преди старта на сезона, конкурентите си помагат. "Какво да правим? Не може да наемем персонал, като гостите ни не са и 50 души", обясняват хотелиери. В момента по станциите има само млади семейства с невръстни деца от Германия, както и познатите от близкото минало "руски групи" от дами пенсионерки. Ако клиентите обаче не са си осигурили пълен пансион и нощувка, морето ще им излезе доста солено, дори ако пазаруват от малки магазинчета. "Не само строежите и ремонтите гонят българските летовници. Вижте ни цените по магазините. Няма как да се придържаме към тези в столицата или другите градове, тъй като печелим само през лятото. Цените по обикновените супермаркети на морето могат да разтреперят не само пенсионерите. Обикновените солети се харчат от 80 стотинки до левче, а чипс не може да се намери под 2,50 лв. Вината, които в столицата се харчат от 4-10 лева, на морето излизат от 8-20 лв. Най-малката бутилка българско вино от 300 мл пък е 3 лв., показа проверка на "Стандарт". Безалкохолните също вървят по около 3 лв. за литър. Месните деликатеси и най-обикновените кренвирши гонят цени, близки до тези на екзотичните меса от щраус, шегуват се клиенти. Единствена утеха за морските гости са цигарите, които заради акциза не надвишават обичайната си цена. И това лято повечето българи ще отдъхват на чужд пясък. Предпочитаните дестинации са Турция и Гърция. "Миналата година бяхме на море в Турция, където освен доброто обслужване ни излезе и много по-евтино отколкото тук", разказват летовници. Основен мотив за бягство в чужбина са солените цени, които са по-подходящи за евробратята ни, и непрекъснатите строежи, които загрозявали гледката, признават летовниците.
Inform,07.06.08
*
Световни хотелски брандове ще спасят качеството на туризма у нас
Албена празна в разгара на сезона
Винят европейското по футбол за малкото летовници
ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
11 ч. сутринта - плажът на Албена. Малко по-нагъсто са хората край басейните, но и те не заемат осигурените шезлонги, включени в цената на пакета.
Ситуацията е такава, въпреки че в курорта се случва спартакиада, на която присъстват над 2 хиляди гости. Местните винят европейското по футбол за отлива на гости.
Снимки Авторът
Хенинг Крипендорф е убеден, че само налагането на световните брандове ще възвърне качеството на продукта. Но няма да разреди гъстотата на сградите по Черноморието.
Дори през юли да се напълни догоре, допълни Крушкова, това няма как да спаси сезона. И ако българите се насочват към вътрешността на страната, къде са чужденците? Реторично се запита председателят на ДАТ. Въпреки увеличения брой на туристите през летния сезон, поради огромната леглова база и през този сезон мнозина хотелиери ще останат неудовлетворени. Основните оплаквания на гостите според Крушкова са от лошото обслужване и от храната.
По време на организираната от Националната асоциация по СПА и уелнес конференция в Албена директорът на "Сигма кепитъл" Хенинг Крипендорф сподели, че само налагането на утвърдени международни брандове хотели е част от разрешението на сегашната драма по морските курорти. Корпоративното обучение на персонала и налагането на единни стандарти за качество на всички задължителни услуги гарантира завръщането на клиентите.
Като доказателство за патовото положение на черноморските ни центрове Хенинг показа снимки от космоса на популярни наши комплекси, които се намират в Google Earth. От фотосите е видно, че дори най-мразеният испански курорт заради неговото презастрояване изглежда като рехава градина пред нашите морски комплекси, част от които са вкарани в индустриалните зони на съответните райони. Над 50% от всички туристи вече се консултират с интернет и търсят снимки, преди да поемат към съответната дестинация.
Имаме проблем със здравия разум, призна Хенинг и допълни, че хотелите никнат като полудели гъби и който е инвестирал в тях, е добавял само легла, но не е мислил за обслужване, забавления и за цялостен стандарт. Затова първоначалното решение е въвеждането на стандарти, които засега се предлагат единствено от брандираните хотелски вериги.
Колко празен е курортът Албена в средата на юни, е само един от знаците какво да очакват и останалите ни морски курорти в идните лета.
Inform,14.06.08
0 коментара:
Публикуване на коментар